dinsdag 19 mei 2015

Wat verwacht ik van de Vogin cursus 2015

Tijdens de cursus hoop ik nieuwe inzichten, tools, kennis op te doen die ik kan gebruiken voor mijn werk en vooral voor de workshops informatievaardigheden die ik geef.

Deze workshop geef ik aan HBO studenten ICT die je moeilijk dingen wijs maakt over het zoeken op internet want ze weten natuurlijk al heel veel daarover : )

Daarnaast wil ik de opgedane kennis gebruiken voor de onderzoeksleerlijn praktijkgericht onderzoek die binnen onze hogeschool opgezet wordt. Hierbij wil ik ook docenten binnen de hogeschool gaan ondersteunen.

De eerste opdracht van vanmorgen over het vergelijken van een aantal zoekmachines levered me al een interessante bron op die wellicht heel bruikbaar voor me is CiteseerX omdat die gericht is op het IT domein.

Frank

2 opmerkingen:

  1. Met de ontdekking van CiteseerX heeft deze dag voor jou dus al concreet resultaat opgeleverd. Fijn! Ik zal zelf thuis de lijst met zoekmachines en bronnen ook eens nader bekijken. Daar lijkt zeker wat interessants bij te zitten :-) .

    BeantwoordenVerwijderen