dinsdag 20 november 2012

oefening eerste cursusdag

Het is de bedoeling dat we een blog schrijven om uit te proberen hoe het werkt. Mijn ervaringen op dit gebied zijn beperkt. Ik lees geen blogs van anderen en doe er zelf ook niet aan. Een collega van me die een andere opleiding onderhoudt doet het wel. Ik heb geen idee of het door studenten veel gelezen wordt. Het zou misschien interessant zijn, hoewel ik het idee heb dat Twitter meer gelezen wordt dan een blog.

Ik vind de cursus tot nu toe heel interessant en hoop nog veel te leren om te gebruiken tijdens de trainingen die ik geef op het gebied van informatievaardigheid en tijdens het begeleiden van docenten die onderzoek doen.
Tip van een boek dat bij ons wordt uitgedeeld aan docenten: Slimmer zoeken op Internet van Ewoud Sanders http://www.ewoudsanders.nl/zoeken.html

5 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je tip over het boek van Ewoud Sanders. Je ziet nu al, dat zo'n blog dus werkt !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgende week heb ik ook een cursus van Ewoud Sanders. Ben heel benieuwd ook wat hij gaat vertellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een boekentip: Handboek internetresearch / Arjan Dasselaar, 5e ed., 2010

      http://www.bol.com/nl/p/handboek-internetresearch/1001004008567671/#product_images
      (hoe maak ik dit aanklikbaar)

      Verwijderen