woensdag 18 november 2015

Zoeken , informatie, vinden?

Zoeken , informatie, vinden?


Een eerste cursusdag informatie zoeken en vinden. Een hele vloed van informatie over zoeksystemen, tools, zoektermen, etc. Het internet is zo wijds en de data zoveel. Deze cursus moet mij leren om door de internetbossen de bomen te vinden, waaraan de gezochte informatie appels hangen.  Leren te weten waar ik die informatie  kan vinden die gevraagd wordt door mijn bibliotheekgebruiker.

Ik verwacht van deze cursus niet alles nodig te hebben voor mijn dagelijks functie als bibliothecaris. Wel verwacht ik mijn kennis op dit gebied zo te vergroten dat ik die kan inzetten op de momenten, waar een beroep gedaan wordt op mijn hulp voor het zoeken naar literatuur.

Binnen de colleges Methologie aan onze universiteit mag ik komende vrijdag aan de eerste jaars vertellen hoe zij informatie kunnen vinden voor hun scriptie. De informatie uit deze cursus dient voor mij zelf als ondersteuning, waarbij ik zeker gedeelten van deze eerste cursusdag kan gebruiken om door te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten