woensdag 18 november 2015

Zoek-evangelist met een missie

Kan ik na deze 5-daagse training nog beter het zoek-evangelie verkondigen?Ik vertel studenten dagelijks hoe ze relevante informatie kunnen vinden. Maar hoe werken die zoekmachines en catalogi eigenlijk. Welke handige bronnen en zoekmethodes zijn er nog meer? Waarin onderscheidt een bibliothecaris zich van de "gewone" zoeker?
Die vragen leidden me naar de VOGIN najaarscursus. Van Rotterdam naar Wageningen om vijf dagen lang nog professioneler informatie te leren zoeken. Bovenal om dit alles nog beter aan studenten en docenten uit te kunnen leggen.
Gesterkt door een flinke dosis koffie neem ik de eerste twee Powerpoints, volgestouwd met informatie, tot me. Veel bekende informatie maar ook gelijk zaken waar ik voor kwam. De geheimen der ranking onthuld en Googlen op “Beatrix beeldhouwen beeldhouwen beeldhouwen beeldhouwen” is zinvol. Informatie die direct toepasbaar is in de trainingen die ik geef. Ik heb goede hoop voor de komende vier dagen!
^EL


Geen opmerkingen:

Een reactie posten