dinsdag 4 november 2014

Eindelijk de Vogin-cursus

Vanmorgen met hooggespannen verwachtingen naar de Vogin-cursus gegaan. Al langer was ik van plan deze cursus te volgen, maar er was iedere keer wel iets waardoor het toch niet lukte.

Nu dus eindelijk wel. Ik wil graag de kennis die ik al heb, leggen naast de kennis van de experts in het veld. Ik hoop veel te leren over het systematisch zoeken van informatie. Ik heb mezelf wel veel aangeleerd, maar ik wil graag weten of dat ook effectief is. Verder wil ik erg graag mijn kennis up-to-date maken. Zo kan ik het weer gebruiken bij mijn eigen zoeken en in mijn lessen informatievaardigheden.
 

De eerste dag is er al erg veel langs gekomen aan bronnen, zoeksystemen en zoektechnieken. Ik zoek veel met Google en dan is het wel handig om de beperkingen van Google te kennen. Ook de page ranking in Google kende ik nog niet en het is handig om te weten hoe Google de pagina's rangschikt.
De libguides van Universiteit Utrecht kwamen ook langs. Die ga ik zeker ook vaker bekijken.

http://libguides.library.uu.nl/home 

Heel veel om uit te proberen. Leuk!


Groeten,
Heleen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten