maandag 25 november 2013

I spy...

Maandag, een nieuwe week. Het koffertje is alweer ingepakt en staat klaar. Vanavond op naar hotel Hof van Wageningen voor de laatste twee cursusdagen van Vogin.

Zojuist heb ik de opdracht "Attenderingen en spionnen" gemaakt. Klinkt heel spannend, zo in het licht van Snowden en de NSA.

De alerts van Google en Google Scolar waren snel gemaakt. Watchthatpage ging iets lastiger. Jeroen gaf donderdag het volgende voorbeeld. Stel: je favoriete band treedt in de buurt op. Dan is het handig als je daar een melding over krijgt (zodra het op hun site staat). Dat sprak mij - als fervent concert- en festivalbezoeker - wel aan!

Na plichtsgetrouw de website van mijn organisatie in mijn nieuw aangemaakte Watchthapage-account te hebben opgenomen, ging ik op zoek naar de site van (een van) mijn favoriete band. Het is me gelukt om de pagina met tourdates in het account op te nemen, maar hoe stel ik nou in dat ik alleen een melding krijg als ze in de buurt optreden...?

Zo. Na al dat bespioneer maar even een kopje koffie.

Tot morgen!
Karin





Geen opmerkingen:

Een reactie posten