maandag 20 mei 2013

Eerste week gehad

Na drie dagen VOGIN is het tijd voor een tussentijdse evaluatie. Erg fijn dat we dit lange weekend ertussen hebben. Het waren intensieve dagen en deze pauze was mij zeer welkom.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de cursus. Een aantal onderdelen was voor mij wel bekend (eerste basis zoekstrategie, blogs en wiki, rss). Deze onderwerpen horen echter wel in het hele verhaal thuis, dus het was ook niet zo storend.


Wat betreft RSS: ik zelf gebruik al jaren Netvibes en ben daar zeer aan verknocht. Alternatieven voor Google Reader zijn er volop. Een search in google levert veel links op naar sites die overzichten geven. Feedly heb ik ook uitgeprobeerd, maar Netvibes werkt heel goed voor mij.

De onderdelen waarin we zelf aan de slag mochten met literatuurbestanden vond ik erg interessant. Ik kan redelijk goed zoeken in Pubmed, maar voelde me bij LexusNexus een grote kluns. Een totaal andere interface en andere manier van zoeken. Dat was erg wennen. Wel een mooi bestand. Ook Ovid is toch weer heel anders. Heel erg leerzaam dus.

Ik ben erg benieuwd naar de twee volgende dagen. Ik heb er zin in.
Linda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten