dinsdag 14 mei 2013

Eerste indrukken op cursusdag 1

We zitten al weer op de tweede helft van deze cursusdag. Na een theoretische inleiding over het informatielandschap in de ochtend hebben we een leuke opdracht gekregen: verschillende bronnen bekijken en beoordelen. Het valt me op dat er toch best wat bronnen zijn die ik nog niet ken of waar ik me nog te weinig in had verdiept.

Eén van de bronnen op het lijstje was bijvoorbeeld Base Bielefeld. Een omvangrijke database met verwijzingen naar open access bronnen. Deze ga ik voor mijn werk zeker uitproberen. De andere bronnen ga ik komende tijd uitpluizen.

De presentatie van Jeroen over zoektools en zoekingangen was ook interessant. Het maakt je weer scherp. Tussendoor veel tips en trucs gehoord die erg nuttig zijn bij het zoeken.


Ik denk dat ik de komende dagen nog veel ga leren.
Linda


Geen opmerkingen:

Een reactie posten