zaterdag 14 november 2009

Henk's 1e uitwerking

De uitwerking van mijn 1e opdracht van cursus "geautomatiseerd opsporen van informatie". Er is gevraagd wat ik van deze cursus verwacht.
Mijn antwoord hierop is HEEL VEEL!!! De cursus is hoog aangeschreven door collegae. Ik zal als 'vreemde eend'in de groep zijn omdat de branch waaruit de deelnemers komen niet mijn werkveld is. Maar zoeken (lees: opsporen) op internet is zeker wel mijn werkveld. Ik hoop dan ook door deze cursus veel nieuwe zoekstrategieën aangereikt te krijgen. Wat ik verder belangrijk is het coachen van anderen bij het uitwerken van zoekopdrachten op internet.

De opmaak van deze editor heb ik wel zo'n beetje door met het plaatsen van plaatjes tussen de tekst door. Andere opmaak profielen spreken eigenlijk voor zich. De plaatjes heb ik dan ook in de HTML tekst een beetje aangepast in grootte. Het plaatsen van een link is al niet veel moeilijker.

Het is alweer leuker om een beetje te gaan zoeken naar Creative Common foto's. Deze vond ik wel een passend:


De eerste plaatjes zijn dan ook geüpload vanaf mijn computer en deze laatste is middels een URL toegevoegd.

Als laatste moet een video worden toegevoegd. Nu mag dit een toepasselijke of leuke zijn. Ik kan natuurlijk iedereen hier een video van 1,5 uur laten zijn maar dat is zonde van jullie tijd....alhoewel?!? Vandaar deze korte versie......(van bijna 8 minuten)



Tot maandag......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten